Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Aktualności

Włoska przygoda uczniów

Grupa  37 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Żarkach rozpoczęła swoją przygodę z Zieloną Szkołą. Tym razem wyruszyli w fantastyczną podróż do słonecznej Italii. Opiekę sprawowały  Bożena Piskorska (główny organizator), Ewa Zając,  Justyna Kiser i Bogusława Szydłowska. Długą podróż przez Czechy, Austrię i Włochy rekompensowały piękne widoki na strome i tajemnicze Alpy. Punktem docelowym była urokliwie położona na wybrzeżu Adriatyckim miejscowość Cesenatico.  Przywitała nas słoneczna pogoda, bardzo ciepłe i spokojne morze. Kolejne dni upływały na kąpielach słonecznych i wodnych oraz ciekawych wycieczkach. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zabawy na rowerach wodnych. Śmiechom i zabawom nie było końca. Wielu uczestników oddawało się poszukiwaniom dużych muszelek, przeźroczystych meduz oraz malutkich krabów.

Uczniowie także poznali w praktyczny sposób historię Włoch. Pierwszą wycieczką była podróż do Wiecznego Miasta. Dużą frajdą dla wielu było poruszanie się po mieście metrem. Zwiedzanie zaczęto od Placu Hiszpańskiego i schodów, dalej były barokowa fontanna di Trevi. Widzieliśmy również rynek z czasów Rzymskich czyli Forum Romanum, Kapitol z Ołtarzem Ojczyzny, który jest największym pomnikiem w Europie, Plac Wenecki, Panteon, który kiedyś był świątynią wszystkich bogów cesarstwa rzymskiego, Piazza Navona z fontanną czterech rzek oraz Koloseum. Zwiedzanie Watykanu zaczęliśmy od spaceru po pięknym Placu św. Piotra. Po oczekiwaniu w kolejce zwiedziliśmy bazylikę, w której mogliśmy pomodlić się przy grobie św. Jana Pawła II.

Kolejną wyprawą była wycieczka do Wenecji. Do miasta dostaliśmy się po godzinnym rejsie statkiem. Przeszliśmy od przystani przez most Westchnień do Placu św. Marka zwanego przez Napoleona „najpiękniejszym salonem w Europie”. Zwiedziliśmy przepiękną bazylikę św. Marka. Odważniejsi z nas wjechali na wysoką na 100 m wieżę Kampanilę. Spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami, przeszliśmy mostem Rialto i w jego pobliżu skosztowaliśmy najwspanialszej pizzy w całych Włoszech. Zwieńczeniem naszej wyprawy do Wenecji była przejażdżka gondolą. Byli również chętni, którzy uczestniczyli w pokazie lotów ptaków drapieżnych oraz w pokazie delfinów. Wszyscy z tego pokazu do dziś wspominają ostatni punkt pokazu, gdzie delfin swoją płetwą ochlapał najbliżej siedzących, czyli naszą grupę. Uśmiechom nie było końca.

Niezapomnianym przeżyciem był również rejs statkiem wzdłuż wybrzeża Adriatyku. Uczestnicy rejsu mogli skosztować owoców morza.  W trakcie naszych wojaży i spacerów uczniowie mogli w praktyce sprawdzić swoją znajomość j. angielskiego i j. niemieckiego. Wszyscy skutecznie targowali się w trakcie zakupów.
Wróciliśmy opaleni i  bogatsi o nowe doświadczenia. Długo jeszcze w pamięci będziemy mieć gorący piasek na plaży, cudnie smakujące lody oraz niespotykane u nas palmy czy drzewa mandarynkowe w środku miasta.
Było po prostu „benissimo”.
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wł. Szafera w Żarkach

umigzarki.pl

pierwsza źródłowa wzmianka o Żarkach

liczba mieszkańców

Logo: Miasto i Gmina Żarki.

Przewiń stronę na samą górę.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.