Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Miasto i Gmina Żarki

Miasto i Gmina Żarki

Logo: Projekty UE.

Aktualności

Inicjatywa Obywatel

Inicjatywa Obywatel

Na stronie www.obywatel.gov.pl publikujemy napisany prostą polszczyzną pakiet kart o usługach administracji rządowej. Dostępny jest także rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115. Udostępniamy również dwie publikacje dotyczące komunikacji pisemnej i rozpatrywania sygnałów obywatelskich. Obie zawierają rekomendacje sposobów porozumiewania się z naszym najważniejszym klientem - obywatelem.

Na stronie www.obywatel.gov.pl zostało udostępnionych 101 kart  opisujących  najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie19 wybranych rządowych portali tematycznych. Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć. Opisy były weryfikowane przez zwykłych obywateli – sprawdzaliśmy, czy po przeczytaniu rozumieją, jak załatwić daną sprawę.

W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu (222 500 115), pod którym  pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie  załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.

Na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM zostały opublikowane, przygotowane w KPRM, dwie publikacje: „Komunikacja pisemna” i „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich”, stanowiące rekomendacje dla urzędników dotyczące komunikowania się administracji z obywatelami.

Szczegółowe informacje:
www.obywatel.gov.pl

Informacja ze strony: https://dsc.kprm.gov.pl/inicjatywa-obywatel

01

GRU

2015

920

razy

czytano