Trwa Kampania społeczna „Kluczowe wartości wolontariatu”! – To jest wolontariat
Jak wygląda wolontariat w Polsce? Dotychczasowe badania nad wolontariatem pokazują, iż problemem w naszym kraju jest nie tyle brak chęci, by zostać wolontariuszem, a zbyt wąska definicja wolontariatu. Wielu osobom wolontariat stereotypowo kojarzy się jedynie z pomocą w domach dziecka, hospicjach, szpitalach. Tymczasem aktywności wolontariackie, dostosowując się do potrzeb społecznych, przybierają obecnie bardzo różnorodne formy!
Włączając się w obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 Fundacja Dobra Sieć wraz z Partnerami postanowiła zachęcić opinię publiczną do debaty na temat współczesnego wolontariatu. W tym celu uruchomiona została Kampania „Kluczowe wartości wolontariatu”, w ramach której zachęcamy wszystkich do dyskusji na temat wartości i społecznie doniosłej roli wolontariatu, jak również promujemy jego nowoczesne i niestandardowe formy, takie jak e-wolontariat, angażujące osoby, które z różnych przyczyn nie mogą uczestniczyć w „tradycyjnym” wolontariacie (np. osoby niepełnosprawne, osoby 60+, matki wychowujące w domu dziecko, etc.).
W ramach Kampanii „Kluczowe wartości wolontariatu” organizowane są:
• platforma internetowa www.tojestwolontariat.pl,
• badanie różnorodnych form i wartości wolontariatu,
• wystawa outdoorowa zdjęć oraz przygotowanie pocztówek,
• debata „Kluczowe wartości wolontariatu”.
Platforma internetowa www.tojestwolontariat.pl. „Nakręć wolontariat” to miejsce, stworzone z myślą o i dla wolontariuszy. Dodając stworzone przez siebie filmy komórkowe, każdy z nich może pokazać wolontariat widziany własnymi oczami: podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami, pasjami i wrażeniami. Na autorów najlepszych filmów czekają atrakcyjne upominki! Na stronie znajduje się również interaktywna mapa, na którą każdy może nanieść informacje o wydarzeniach związanych z obchodami Europejskiego Roku Wolontariatu 2011, a także dodać z nich relacje w postaci filmu, zdjęcia czy też krótkiego reportażu.
Już wkrótce w sekcji „Zrób to sam” znajdą się materiały promocyjne: plakaty, ulotki, prezentacje multimedialne, a także projekty nadruków na koszulki i plakatów, które będzie można bezpłatnie ściągnąć, wydrukować i informować świat o pozytywnych stronach wolontariatu!
Badanie różnorodnych form i wartości wolontariatu.
W ramach Kampanii zespół socjologów pod kierownictwem prof. Anny Gizy – Poleszczuk prowadzi wśród wolontariuszy reprezentujących różne środowiska badanie, pokazujące ogrom możliwości stojących przed wolontariuszami. Wyniki badania zostaną opublikowane w Internecie w październiku br. Outdoorowa wystawa zdjęć. We wrześniu w centrum Warszawy przygotowana zostanie wystawa outdoorowa zdjęć promujących wolontariat. Wydrukowana zostanie również seria pocztówek przedstawiających różnorodne oblicza wolontariatu.
Debata.
W listopadzie zorganizowana zostanie w Warszawie debata z udziałem opiniotwórczych przedstawicieli różnych środowisk, poświęcona roli, wartościom i różnorodności form wolontariatu.
Kampanię ”Kluczowe wartości wolontariatu” organizuje Fundacja Dobra Sieć wraz z Fundacją Orange, Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce, Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów i Animatorów Klanza (Fundacją Rozwoju Wolontariatu) oraz Centrum Myśli Jana Pawła II. Kampania „Kluczowe wartości wolontariatu” organizowana jest w ramach projektu „Wartości i aktywności wolontariatu i e-wolontariatu”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Unia Europejska nie ponosi odpowiedzialności za działania i treści powstałe w ramach projektu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Patrycja Rokicka
p.rokicka@e-wolontariat.pl
Marzena Kacprowicz
m.kacprowicz@e-wolontariat.pl
29
CZE
2011
1141
razy
czytano